wensand.blogg.se

Här kommer du som läsare kunna följa Sandbergskaskolans utbytesprojekt med Wanlan High School i Hangzhou, Kina.

24 och 25 /10

Kategori: Allmänt

Det var en lugn flygresa till Finland där vi skulle stanna i 7 timmar. Efter ett tag så blev vi uttråkade och började köra kurragömma/kortspel. Det första spännande hände när Daniel skulle köpa en dryck i en av maskinerna, när han la in 2,5 euro så började det regna pengar ur maskinen. Vi samlade ihop alla pengar i en kopp och sa till vakten.

Efter en lång väntan så var vi på planet till Kina, många hade svårt att somna så dom flesta kollade på film en lång stund men många fick ändå en gnutta sömn.

//Marcus

När planet hade landat gick vi ut från planet och det första vi märkte var att luften inte var den renaste och vi kände att det blev lite jobbigare att andas än det är i Sverige men efter ett tag så blev vi vana vid det. Vi tog våra väskor och gick ut ur flygplatsen för att vänta in vår buss och när den orangea bussen kom gick vi in och vi påbörjade vår 1,5 timmar långa färd mot Nantong och det gick så snabbt för att det var en helgdag och det var inte så mycket trafik. När vi var framme i Nantong gick vi till en kinesisk restaurang och vi åt massor med olika maträtter som kom rullade på band. Vi testade en massa olika maträtter som vi aldrig hade ätit förut och det var några goda och några mindre goda matrtätter. Efter det checkade vi in i hotellet och bytte om lite snabbt för att sedan besöka ett buddhatempel. Efter besöket på buddhatemplet så gick vi tillbaka till hotellet för att vila och träna inför vår uppvisning. Plötsligt var klockan 5 och vi skulle åka till en restaurang för att äta middag på ett fint hotell och där fick jag äta den bästa nudelsoppan jag någonsin har ätit. När vi hade ätit åkte vi till en skola och hade en uppvisning för vissa vuxna och vissa elever och det gick bra. Nu har vi åkt tillbaka till hotellet och ska sova.