wensand.blogg.se

Här kommer du som läsare kunna följa Sandbergskaskolans utbytesprojekt med Wanlan High School i Hangzhou, Kina.

TJOOO BLOGGGEEEEEN <3

Kategori: Allmänt

TJAAAA BLOGGEN <3!
Under denna helg har jag bott hos en kinesisk familj, det har varit mycket spännande och lärorikt.
Min kompis som jag bodde hos bodde i ett fint hus som låg i en gated community.
Jag fick mitt egna rum med en stor tv och en stor säng.
Han var tvungen att plugga hela fredagskvällen så jag satt och tittade på film och spelade spel.
Till middag fick jag hummer och en hel kokt krabba som man var tvungen att attackera.
Det var svårt att äta krabban för man var tvungen att knäcka skalet suga äta och allt, det var lite pilligt och kladdigt, men det gick bra.

På lördagmorgonen gick jag upp kl 8 och fick ``svensk frukost´´dom hade köpt oboy och mackor eftersom dom hade frågat mig om jag gillade varm frukost. Så medans dom åt sin frukost åt jag min.

Dom tyckte det var konstigt att jag inte åt pasta och kyckling på morgonen.
Efter frukosten så drog vi till Westerlake och gick runt och tittade på den kända sjön och alla tempel omkring den.
Det var riktigt lökigt för det var typ 30 grader.
Sen på eftermiddagen drog jag och min värdfamilj till ett gymnasium här i staden där dom hade simmhall och badminton banor. Vi spelade badminton i två timmar och simmade i en timma.


Sen på kvällen gick vi på restaurang och jag åt massor med konstig mat. Anka typ små spigg fiskar och sen massa andra små maträtter som smakade ganska konstigt men ändå gott.

När vi kom hem sen på kvällen hade vi filmkväll med hela familjen och vi tittade på transformers 5. (den ända filmen dom hade som inte var dubbad till kinesiska).

På söndagen så behövde min kompis plugga igen så då satt jag och tittade på filmer på datorn. Och sen runt kl 12 åkte vi till skolan, och på vägen käkade vi på en liten kina resturang i en annan gated community.

anonym publisher <.< >.< >.> yolo

Kommentarer


Kommentera inlägget här: