wensand.blogg.se

Här kommer du som läsare kunna följa Sandbergskaskolans utbytesprojekt med Wanlan High School i Hangzhou, Kina.

Sofia

Kategori: Allmänt

Den här helgen bodde jag i en lite finare lägenhet tillsammans med min "kompis", hennes mamma, hennes mormor och hennes pappa. Fast hennes pappa var inte hemma. Det första vi gjorde när dom hämtade oss var att åka direkt hem till hennes mammas kompis och så åt vi middag där. Dom la fram en hel anka, med huvud och allting. Dom märkte att jag inte tänkte äta det så jag fick något annat istället. Efter det så åkte vi till West Lake och kollade för dom tyckte att det var finast där på kvällen, och det var verkligen fint. Sen efter det åkte vi hem till henne och jag fick se huset och se rummet där jag skulle sova. Sen så gick vi och la oss. 
 
Jag vaknade vid 9 och det första jag ser när jag går upp är att min "kompis" har en lektion med en lärare dom hade hyrt hem. Dom har verkligen mycket plugg. Hon pluggade fram till 10. Sen åkte vi och åt på en restaurang till lunch. Efter lunchen gick vi runt lite vid West Lake och åkte runt där på en "Kina båt". När vi gjort det så åkte vi till något muséum fast det var stängt så vi åkte vidare till en marknad där vi gick runt ett tag. Det luktade typ hästbajs men det var tydligen deras mat. Jag tackade nej när dom frågade ifall jag ville smaka. Sen åkte vi hem och vi gick tidigt till säng. På söndagen tog vi det bara lungt innan vi åkte tillbaka till skolan. Även på söndagmorgonen var det en lärare där. På lunchen på söndagen så serverades det en hel sköldpadda som jag absolut inte tänkte äta så mamman förstod mig och åkte och köpte hamburgare till mig istället.
 
 

Kommentarer

  • Helené säger:

    Vilken upplevelse!

    2012-10-29 | 11:14:48

Kommentera inlägget här: