wensand.blogg.se

Här kommer du som läsare kunna följa Sandbergskaskolans utbytesprojekt med Wanlan High School i Hangzhou, Kina.

Min Helg - Mathilda

Kategori: Allmänt

Det började med att hennes pappa kom och hämtade oss från skolan.
Från skolan tog det lite över två timmar att kom till deras hem på grund av all trafik.
Dom bodde i en stor lägenhet och pappan är den som inreder. =)
Jag fick sova i hennes lillebrors rum.
Sängen var väldig hård men jag sov bra en då.
Dom hade en jätte rolig toa den var verkligen teknisk!
Det fanns en knapp som man kunde spola på, en som blåste luft i rumpan, en spolade upp vatten och någon mer.
Jag testade inte som tur var!
Dom var alla jätte snälla och tyckte att jag var duktigt på att äta med pinnar!

På lördagen så kom Frida och hennes kompis hem till min familj.
Vi gjorde Dumplins tillsammans och såg filmen Avtar.
Efter vi hade gjort det så åkte vi till West Lake.
När vi kom fram till West Lake tog vi en båt och åkte runt i sjön.
Efter det så åkte vi till en restaurang som serverade ''västen mat''. Jag beställde en biff och pommes och dom frågade hur jag ville ha köttet, och jag svarade att jag ville ha medium.
Först och främst så fick jag aldrig några pommes och biffen var rå helt rå.
Till biffen fick jag någon stark sås som dom sa var peppar sås, makaroner med någon annan sås på och ett stekt ägg och allt på samma talrik.

På söndagen fick jag pizza till frukost. Pizzan så ut som en paj och smakade mer som en paj en pizza.
Efter det åkte jag och min kompis till en byggnad för att se hela staden. Men det var för molnigt.
Efter det åkte vi till skolan. Mathilda O


Kommentarer


Kommentera inlägget här: