wensand.blogg.se

Här kommer du som läsare kunna följa Sandbergskaskolans utbytesprojekt med Wanlan High School i Hangzhou, Kina.

Min helg - Jasmine

Kategori: Allmänt

På fredagen efter att vi blivit hämtade så åkte jag och min kompis, hennes mamma, hennes pappa och hennes storasyster och åt middag på en fin restaurang. De serverade bland annat oxgroda och fiskar som kollade på en. De låg där utan innehåll och kollade på en.

 

 

Min kompis pappa är tydligen högt uppsatt inom militären så vi bodde i något slags militäriskt område. Det var coolt men det var lite obehagligt när man hörde att de gick runt på vägarna utanför huset. Jag trodde att de skulle ha rätt så fint men det var en väldigt enkel liten lägenhet eller något liknande. De hade en stå-toa och den var i duschen. Så om man står och duschar och kliver lite snett så står man i toaletten. De var lite skojigt.

 

 
Sängen kändes som en bräda med lite tyg över men jag sov bra av någon konstig anledning. På lördagen så gick jag, min kinesiska kompis och hennes storasyster och kollade på bio, The Bourne Legacy. Där träffade vi någon kines med sin brittiska kompis. Sen åkte vi på en båt tur till någon ö som jag inte vet namnet på. Där tafsade en tant på mig. Sen åkte vi tillbaka.
 
 
 
 

När vi skulle in på de militäriska området igen så fick vi vänta utanför i kanske 15 minuter, för jag är en utlänning.

Innan vi åkte tillbaka till skolan idag så åt vi lunch på den fina restaurangen som vi åt på i fredags. Som återigen serverade fisk som låg och kollade på en. Sen så frågade dom även ifall jag ville ha vin, hahah. 

 

Puss o kram

Jasmine

 
 



 

Kommentarer

  • MARALI säger:

    Vad roligt med toaletten. NICE blogg. Trampa du i toan någon gång?

    2012-11-06 | 13:06:06

Kommentera inlägget här: