wensand.blogg.se

Här kommer du som läsare kunna följa Sandbergskaskolans utbytesprojekt med Wanlan High School i Hangzhou, Kina.

Min helg - Frida

Kategori: Allmänt

På fredagen så kom min "kompis" pappa och hämtade oss i skolan. Vi åkte även med en tjej från England och hennes "kompis" som hon skulle bo hos eftersom att de bodde grannar. På vägen hem så stannade vi och kollade på en känd skola, i deras park och tog lite kort. Sen så åkte jag hem till min "kompis" familj, hon visade mig runt i huset och sen åt vi middag. Det var lite typiskt kinesiskt mat dom serverade. Vi åkte och handlade mat jag tyckte om och sedan så köpte dom även ett par bestick till mig. Fick mitt eget rum och jag trivdes verkligen i deras hem och med deras familj. Dagen efter så åkte vi till en annan kines och gjorde dumplings, åt lunch och kollade på Avatar. Sen åkte vi vidare till West Lake och var där riktigt länge, åkte runt i en båt och kollade runt. Sen åkte vi och åt middag. Efter middagen så åkte vi till en typisk kinesisk marknad. Min kompis var jättegenerös och ville köpa massa saker till mig. Idag (söndag) så åkte vi och köpte te och gick runt massor i hennes område. Jag och min kompis pratade väldigt mycket och hennes mamma och pappa ville verkligen att jag skulle komma tillbaka i framtiden med min familj.
Vi åkte runt väldigt mycket och kollade på massor av sevärdigheter och min kompis förklarade hela tiden väldigt bra om sakernas historia och var det var. 
Jag trivdes väldigt bra och tycker att jag utvecklade mycket muntlig engelska under hela min vistelse i min familj. Jag ångrar absolut inte att jag åkte hem till deras familj för innan var jag väldigt nervös men jag är glad att jag gjorde det :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: