wensand.blogg.se

Här kommer du som läsare kunna följa Sandbergskaskolans utbytesprojekt med Wanlan High School i Hangzhou, Kina.

Mathilda här AKA Mini :D HAHA

Kategori: Allmänt

Hejsan svejsan :D. Idag fick vi som uppgift att blogga om hela helgen. Men eftersom att jag fick åka tillbaka till skolan första dan pga illa mående osv så kan jag bara berätta om lördagen (om ni inte vill veta hur tråkigt det var på rummet, men jag tror inte det är så jätte kul att läsa om).
I lördags skulle jag och min brevvän Sally åka till West Lake. Där skulle vi även möta Sallys kompis och hennes brevvän från England som heter Molly. Vi gick runt lite och åkte även en liten rolig båt ;D. Efter det gick vi till "Pizza Hut" och åt mat. Snacka om att dom äter mycket. Jag och Molly beställde Pizza men dom tyckte att vi skulle ha efterrätt också. Men det blev för mycket mat och jag blev propp mätt efter nästan halva pizzan, men för att inte vara "dum" så tvingade jag i mig resten. Efter det mådde jag riktigt illa och trodde typ att jag skulle spy :S. Men såklart klarade jag av att inte göra det :D. Sen efter maten och liten runda i parken så gick vi och åt glass(Även fast jag var ganska mätt).
Sen kom Sallys mamma på att vi skulle hyra cykel. Och jag fick panik direkt. Eftersom att jag hade sätt massa folk som cyklade på vägarna där bilarna åkte. Och trafiken i Kina är nog inte den säkraste om man jämför trafiken i Sverige. Men som tur var så cyklade vi på gångvägen. Vi kollade även på bio :) det var filmen Twilight (Den nyaste för er som undrar) och efter filmen så åt vi på en restaurang. Jag beställde nudlar och tror ni jag kan äta med pinnar? Ni som gissat Nej gissade rätt. Och när nudlarna låg i någon form av soppa så blev dom riktigt hala :S. Då frågar Sally efter en gaffel men tyvärr så hade dom ingen. Så Sally och Sallys klasskompis (kan inte namnet på henne... Något med A tror jag) sprang till en matbutik och köpte nudlar på burk bara för att dom visste att det låg en plast gaffel i den. Så snällt av henne. Medan dom sprang till affären så fick jag och Molly en liten prat stund och lärde känna varan bätte. Så nu har jag hennes Email och FB så jag hoppas att vi kan behålla kontakten (och även med min brevvän såklart). Efter maten och allt så åkte vi hem och jag gick och la mig efter en låååååååång dag :D Snipp Snapp slut så var den där dagen slut.
Sängarna var riktigt hårda på skolan men den här var värre. Ni kan ju själva testa att lägga er på golvet med en filt som underlag och sova på det :D haha, grattis. Ni kan ju kommentera hur det gick :S För mig blev svaret: Riktigt ont i ryggen och rumpan :O HAHA, sen när jag frågade Kai varför alla sängar är så hårda i Kina blev svaret: För att man får jätte ont i ryggen av att sova på en mjuk säng. (Och ja ni fattar nog hur jag reagerade då, haha)
Här är den lilla roliga båten :D HAHA den var jätte gullig ;D
Här är utsikten från hennes fönster, hon bodde fint i alla fall :D
Oj da.. :S Tog nog bilden när jag gick.. Aja, här är i alla fall en jättedålig bild på bion :S Det var lite kontigt för att det var någon som ringde en person under filmen och kvinnan svarade :S. Både jag och Molly kollade på varan och såg förvånade ut att hon faktiskt svarade. För att både hon och jag är vana med att man inte får svara i mobilen under filmen. Men tydligen så får man det i Kina. Och jag får inte glömma att vi är i Kina nu och här är det andra regler :D
/Mathilda. E AKA Mini ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: